Aktualności
O programie
Program „PracoDawca Zdrowia” został stworzony z myślą nie tylko o pracodawcach, ale przede wszystkim o pracownikach. Główną misją projektu jest promocja profilaktyki zdrowotnej w miejscu pracy oraz zwiększenie zgłaszalności pracowników na badania profilaktyczne pod kątem wykrywania chorób cywilizacyjnych (w szczególności nowotworów).
Kto może ubiegać się o certyfikat
O certyfikat ubiegać się mogą przedsiębiorstwa, instytucje i urzędy, które wykażą ponadprzeciętną troskę o zdrowie swoich pracowników i skuteczność we wdrażaniu programów promocji zdrowia wewnątrz firmy.
Jakie kryteria należy spełnić
Kapituła, w skład której wchodzą specjaliści z zakresu medycyny, promocji praktyk zdrowotnych oraz przedstawiciele środowisk pracowniczych, będzie przyznawać certyfikat pracodawcy, który spełnia następujące warunki:
- Promuje aktywny styl życia pracowników.
- Zwalcza palenie tytoniu wśród pracowników.
- Nie pozwala na sprzedaż i konsumpcję napojów alkoholowych na terenie instytucji.
- Wspiera badania profilaktyczne pracowników, udzielając im raz w roku minimum pół dnia wolnego w godzinach pracy w celu przeprowadzenia takich badań.
- Podejmuje działania promujące wśród pracowników zdrowy styl życia i odpowiednie odżywianie.
- Uświadamia pracownikom konieczność wykonywania przeciwnowotworowych badań profilaktycznych.
- Działa na rzecz ograniczenia stresu swoich pracowników.
- Wykorzystuje fundusz socjalny do działań wspierających zdrowie pracownika – wspomaga aktywność fizyczną i wypoczynek pracowników.
- Współfinansuje lub przynajmniej aktywnie wspiera kampanie społeczne na rzecz przeciwdziałania chorobom przewlekłym, a w szczególności nowotworowym.
- Chroni swoich pracowników przed działaniem substancji rakotwórczych i innych czynników kancerogennych w miejscu pracy.
Jak się zgłosić – krok po kroku
Wypełnij wniosek i prześlij do Ministerstwa Zdrowia
- Dołącz wskazane we wniosku załączniki.
- Twój wniosek rozpatrzy Kapituła programu.
- Decyzja ma charakter uznaniowy.
- O przyznaniu certyfikatu zostaniesz poinformowany w formie pisemnej oraz drogą elektroniczną niezwłocznie po podjęciu decyzji przez Kapitułę.
Gdzie złożyć wniosek
- Pocztą tradycyjną na adres:
Biuro Komunikacji
Ministerstwo Zdrowia
ul Miodowa 15, 00-952 Warszawa - Pocztą elektroniczną na adres:
pracodawcy@mz.gov.pl - Osobiście w Kancelarii Ministerstwa Zdrowia.
- Wypełniając zgłoszenie online
- Uwaga! Aktualnie nie przyjmujemy wniosków do kolejnej edycji programu “PracoDawca Zdrowia”.
Dodatkowe informacje
Udział w programie jest całkowicie bezpłatny, a certyfikat przyznawany jest na 3 lata – po upływie tego okresu konieczne jest ponowne wykazanie spełniania kryteriów. Datę i miejsce wręczania certyfikatu ustala Kapituła. Znakiem graficznym programu może posługiwać się każdy pracodawca, który otrzymał certyfikat. Laureaci mają prawo publikować informację o przyznaniu nagrody w ramach swoich działań promocyjnych. Program jest nieograniczony czasowo i trwa do odwołania.
Dokumenty do pobrania
- Zgłoszenie do programu: pobierz wniosek do wypełnienia
- Pobierz regulamin programu
- UWAGA! Aktualnie nie przyjmujemy wniosków do kolejnej edycji programu “PracoDawca Zdrowia”.