Materiały edukacyjne do pobrania

Materiały edukacyjne do pobrania

Jak żyć i jeść, aby przechytrzyć raka?

Zgodnie z zapisami Europejskiego Kodeksu Walki z Rakiem prowadząc zdrowy styl życia, można poprawić ogólny stan zdrowia i zapobiec wielu zgonom z powodu nowotworów złośliwych. W broszurze, która nawiązuje do zasad Kodeksu, znajdziesz wskazówki w zakresie żywienia. Porady te oparte są na badaniach klinicznych. Z łatwością możesz je wprowadzić w życie już dziś, a tym samym obniżyć ryzyko zachorowania na nowotwory.

12 sposobów na zdrowie

Międzynarodowe zespoły badawcze szacują, że nawet 90% nowotworów determinowanych jest przez czynniki zewnętrzne, na które mamy realny wpływ. Przestrzegając prostych zasad zdrowego stylu życia można w znaczący sposób obniżyć ryzyko wystąpienia nowotworu. Zasady, których należy przestrzegać, zostały opracowane dzięki wieloletnim badaniom naukowym i opublikowane pod wspólnym tytułem „Europejski Kodeks Walki z Rakiem”. Na podstawie dwunastu zaleceń Kodeksu stworzono polską publikację „12 sposobów na zdrowie”, zawierającą następujące porady, pomocne w prowadzeniu zdrowego stylu życia i obniżeniu ryzyka wystąpienia raka.

Broszura dostępna do bezpłatnego pobrania pod adresem: www.12sposobownazdrowie.pl

Dlaczego warzywa i owoce są cenne dla zdrowia?

Regularne jedzenie warzyw i owoców, co najmniej 5 porcji dziennie, wpływa pozytywnie na zdrowie człowieka. Może przeciwdziałać rozwojowi różnych chorób (nowotworów, chorób układu pokarmowego i krążenia), wspomaga leczenie np. nadwagi i otyłości, spowalnia procesy starzenia się organizmu, korzystnie wpływa na wygląd sylwetki, cery i włosów, a także poprawia samopoczucie. Warzywa i owoce mają tak wszechstronnie korzystne działanie dzięki zawartości cennych składników pokarmowych, m.in. witamin, składników mineralnych, błonnika pokarmowego oraz fitozwiązków. Niektóre z tych substancji wykazują działanie antyoksydacyjne (np. witamina C, β-karoten, witamina E).

Czy wiesz że otyłość...

… jest chorobą, która zwiększa ryzyko m.in. miażdżycy naczyń krwionośnych, chorób układu krążenia, cukrzycy typu 2 i nowotworów, w tym gruczolakoraka przełyku, raka nerki, jelita grubego i odbytnicy, trzustki, pęcherzyka żółciowego oraz błony śluzowej macicy i piersi u kobiet po menopauzie? Światowa Organizacja Zdrowia szacuje, że między 7 a 41% nowotworów jest spowodowana nadwagą i otyłością.

Jak chronić się przed rakiem?

To, czy będziesz zdrowy i jak długo będziesz się cieszył zdrowiem, zależy głównie od Ciebie. Badania naukowe dowodzą, że to, co robimy każdego dnia wpływa na ryzyko zachorowania na różne choroby, w tym nowotwory. Poprzez niepalenie papierosów, prawidłowy sposób żywienia oraz regularną aktywność fizyczną, a także utrzymywanie prawidłowej masy ciała, możemy przeciwdziałać nowotworom w każdym momencie życia, zaczynając już od teraz. Proces powstawania nowotworów jest długotrwały i skomplikowany. Może trwać nawet latami. Z drugiej strony chorobie nowotworowej można przeciwdziałać. Dlatego już dziś pomyśl o przyszłości i podejmij kroki, aby jak najdłużej cieszyć się zdrowiem.

ABC rzucania palenia

Palenie to nie „słaby charakter” czy „brak silnej woli”! To uzależnienie, które powoduje, że osoba chora kontynuuje palenie. To przewlekła i nawracająca choroba, która niszczy ciało, zmienia myślenie i sposób zachowania!